מפזר את מילותיי ברוח האלקטרונים של רשת האֶתֶר

עם לייזרים ושקפקפים

פחות או יותר כל מי שמכיר אותי יודע שהתלהבתי עד אין קץ כאשר קיוריאוסטי נחתה על מאדים לאחר מסעה הארוך (ה6 באוגוסט, 2012 לספירת הנוצרים). כל היום סיפרתי והפצתי את הסיפור לאנשים שלא טרחו לקרא את החדשות החשובות, והסתכלתי על התמונות באופן תזזיתי. צפיתי בעדכונים שיכולתי ולפליאתי ולשמחתי לא היה קץ. אמנם, החיים גוזלים את שלהם וההתלהות טיפה הצטננה מאז – אבל אני נוהג לקרא ולעיין בכל פיסת רכילות על הגשושית החמודה שנופלת תחת ידיי, כי אין לי כח לחפש לבד.

היום בבוקר, בזמן נסיעה באוטובוס, פתחתי את עיתון החינם הפופולרי במדינה, ולא ידעתי אם לצחוק או לגלגל עיניים. הכתיבה המדעית של ישראל היום מעולם לא הצטיינה בשום צורה – אבל על בחירת כותרת כזו הייתי שולחת את עורך העיתון לעמוד בפינה, ולחזור על כמה שיעורים בסיסיים במדעים מחטיבת הביניים. לא ברצינות, ישראל היום? לא הייתי מסביר ככה לאחותי בת ה7 מה עשה הקיוריאוסטי – ואתם מסבירים ככה? תסלחו לי, אבל זה קצת טפשי.

לא, באמת? ככה כותבים כותרת?! (מקור: ישראל היום)

קיוריאוסטי ירה לייזר ופוצץ אבן?
בסך הכל כל מה שקרה הוא שקיוריאוסטי בדקה הרכב של סלע בעזרת לייזר, דבר שהוא אכן מרנין אבל כנראה לא מצטלם טוב. אבל איכשהו, זה כנראה פחות מהמם. לא, בואו נכניס פיצוצים!  בסך הכל התיאור הלאקוני משהו של ישראל היום בנוגע למה שקרה הוא לא כל כך נורא, וגם תת הכותרת סבירה לחלוטין, אבל באמת – פוצץ אבן? ירו לייזר?
טוב שהם גם לא הוסיפו את זה שקיוריאוסטי לבשה בקיני, או משהו. זה היה ללא ספק לא הופך את הכותרת לטפשית יותר. אם ישראל היום היו רוצים להצחיק, זה מה שהם היו צריכים לעשות:

וסוכריה לסיום:

תגובות על: "עם לייזרים ושקפקפים" (9)

  1. הסרטונים – את הראשון הכרתי לא מזמן – מעולים! תודה!

    אהבתי

  2. זה רכב, חשמלי, עם מעבדה ניידת, שיכול לסוע במשך שנתיים, על אותה סוללה… ספרו לי עוד איך המכונית החשמלית היא חלום בלתי מושג.

    אהבתי

    • תכלס, צודק לגמריי. D:
      כבר היו לא מעט רכבים חשמליים אלטרנטיביים, וגם דגמים אחרים שהיו מאוד מוצלחים על בסיס מנגנונים אחרים, אבל מה? נכון, נפט.

      רכב חשמלי הוא לא בהכרח נקי יותר אגב, עם האנרגיה המושקעת בו בשביל נסיעה לא שונה מהאנרגיה שמושקעת ברכב רגיל – אם הוא נטען משקע חשמלי שמגיע מתחנת כח שעובדת על פחם/נפט. אבל בארצנו שטופת השמש אפשר בהחלט לחשוב על פתרונות לבעיה זו… אהם אהם…

      אהבתי

      • יש סוג של שקר קטן שתעשיינים אוהבים לספר כי הוא לא עולה להם כלום (ולפעמים האמת יקרה) וכלכלנים לא טורחים לתקן אותם במקרה הטוב מתוך אדישות או חוסר מודעות ובמקרה הפחות טוב מתוך אינטרס.

        השקר הזה הוא באמירה ש"ייצור של סוללת ליתיום מזהם במידה שווה לזיהום שפולטת מכונית", האמת במקרה הזה היא שעל מפעל לסוללות יש פיקוח, וייצור סדרתי של סוללות ליתיום לרכבים במשך שנה שווה ערך זיהומי לפליטה של מכוניות אירופה במשך חודש, כלומר ביחס של 1 ל-12 מתועדף כלפי מפעל הסוללות.

        מעבר לכך ניתן לפקח על המפעל בתחומים רבים כמו סילוק פסולת רעילה, פליטה לפי סוג הגזים הנפלטים והכמות שלהם, הרבה יותר קשה לפקח על פליטת המכוניות וכמעט בלתי אפשרי לדעת אילו תוספים מוחדרים לדלק על ידי הצרכן שגורמים לפליטה של גזים שונים ומשונים ללא פיקוח.

        לגבי מקור החשמל, בגרמניה הציבו לעצמם יעד שעד 2015 כ-10% מייצור החשמל יהיה ממקורות מתחדשים, הם כבר עומדים בזה כך שהיעד שונה ל-14%, בישראל לעומת זאת אנחנו מדשדשים בבוץ הבירוקרטי וכנראה שלא נעמוד אפילו ביעד הקלוש של 8% עד 2015, שזה פשוט עצוב. אלא אם תוחלף הממשלה והעם יתמוך (גם כשאנשי חברת חשמל ישבתו) במהלך ממשי ליצירת מקורות אנרגיה חלופיים אנחנו נמשיך לראות הקמה של חוות סולריות קטנות שמשרתות מפעלים יחידים במקום לראות מהלכים כמו הכבישים הסולריים של גרמניה והחוות הסולריות של צרפת.
        מדענים ישראלים נמצאים בחזית המחקר לאנרגיה חלופית כמעט בכל התחומים, אבל אין להם עתיד בישראל, אז הם הולכים למקומות שהם מוערכים בהם וראשי ממשלות "לא מבינים" למה המוחות בורחים. חושבים שעל ידי מענקים חד שנתיים חסרי משמעות לעומת סכומי העתק שהאיחוד האירופי משקיע בפיתוח תעשיות ייצור ומוצרי צריכה ניתן יהיה לשכנע מישהו לעבור למדינת עולם שלישי כמו שלנו. רוב ה"חוזרים" חותמים על החוזה לוקחים את הכסף ומעבירים אותו לקרן בחו"ל, שורדים פה שלוש שנים שבהן הם לומדים תואר שני או יותר ומוצאים אמתלה לברוח שוב. תחי הדלת המסתובבת.

        אהבתי

  3. היי, אני רוצה לכתוב רשומה על חסמים לאנרגיה חלופית בארץ, יפריע לך אם אעתיק את התגובה שלי מפה במקום לכתוב הכל מחדש? אני לא כל כך יודע מה נהוג לעשות במקרים שכאלה.

    אהבתי

    • אתה כתבת את הטקסט – אז הוא שלך, לא?

      אהבתי

      • אני באמת לא יודע, כי הוא נכתב אצלך אז זה נראה לי ראוי לבקש. אני בכל מקרה חושב שאקשר לכאן אפילו שהרשומה לא בדיוק עוסקת בזה, היא עוררה את הדיון.. אין לי ממש מושג ביחסים בין בלוגים אז אני שואל.

        אהבתי

        • אני מסתמכת על חוק זכויות יוצרים, או לפחות החלקים שלו שאני מכירה ("אומנית", לא משפטנית). אבל אכן תודה ששאלת. 🙂
          אגב, הסקרנות עובדת על מנוע גרעיני.

          אהבתי

התגובה מותרת לכל מין, גזע וענף!

