מפזר את מילותיי ברוח האלקטרונים של רשת האֶתֶר

שימוש בתכנים מהבלוג

לאור העובדה שלאחרונה קרה ואנשים מסויימים השתמשו בתכנים מהבלוג שלי בלי רשותי, בלי לתת קרדיט ובלי להודיע על כך, נראה שאין ברירה בידיי אלא לפרסם כללי שימוש לכל התכנים המקוריים שאנוכי מעלה לבלוג. הכללים יפורסמו בצורת שאלות ותשובות, כי נראה שככה יותר נוח לא/נשים.

ש: אני מכין/נה עבודה לבית הספר, ובא לי לצטט אותך, או להשתמש בפסקאות שלמות. מותר לי?
ת:
כן. אעזור (בשמחה!) לכל מי שרוצה עזרה בלימודים – במיוחד במערכת החינוך, אבל כדאי לציין אותי בביליוגראפיה. אני נוטה לפרסם מקורות לכל מיני דברים (לא בהכרח רעיונות, אבל כן) – אז כדאי גם לבדוק אותם. אשמח מאוד אם יסופר לי על כך, ואפילו יתנו לי לקרוא את העבודה. 🙂

ש: אני רוצה לצטט אותך ברשומה בבלוג שלי. מותר?
ת:
כן, כל עוד זה כמה כמה משפטים בלבד (נניח, עד 3-4) ועם קישור לרשומת המקור, ובלי לשנות בהם מילים. מותר לצטט בשפה אחרת, עם אותם כללים. יוצאים מהכלל הם בלוגים שרוצים לקשר אל רשומה מסויימת שלי, והציטוט משמש כטיזר. אז אפשר לצטט לפי הצורך (אבל לא להגזים!).

ש: אני רוצה להשתמש בפסקאות שלמות, או יותר מכמה משפטים, עבור עבודה אקדמאית/רשומה בבלוג/כל דבר אחר שאני לא ארוויח ממנו כסף. מותר לי?
ת: 
רק בתנאי שביקשת ממני רשות קודם וקיבלת אותה (רוב הסיכויים שתקבל/י). כמו כן, אין לפרסם את השם המלא והמקורי שלי בשום מקום, אלא רק להשתמש ב"פונטיום חציעץ". חובה להוסיף קישור לרשומה הרלוונטית ברשימת המקורות.

ש: אני רוצה להשתמש בתכנים מהבלוג שהכנת בשביל להפיק רווח. מרשה לי?
ת: 
עקרונית, לא. מותר לשלוח לי מייל/תגובה ולדבר איתי על הנושא, יש סיכוי שאסכים, אך כנראה נצטרך להתחלק ברווחים באופן זה או אחר. כאשר כבר מתפרסמים דברים בבלוג, לרוב הם מתפרסמים לאחר עבודה קשה קשה ברמה זו או אחרת, ולא מתוך פלוץ. פלוצים זה חינם, עבודה שאחרים מרוויחים ממנה ואני לא – זה מסריח.

ש: מותר לי לפרסם ציורים שלך באתר?
ת: לרווח – לא. כל דבר אחר: עם קרדיט לרשומה ממנה נלקחה התמונה. אשמח במיוחד אם תבואו ותספרו לי, ואבוא ואגיב לכן/ם.

ש: מותר לי לשנות ציורים שלך ולפרסם?
ת: 
רק לאחר רשות לפני תחילת עבודה, והסבר למה משמש הציור.

ש: צילום מסך, מותר?
ת:
כן. עם קישור למקום ממנו הוא נלקח. מותר גם לצייר על צילום המסך מה שבא לך, אבל ככה שזה יהיה ברור שזה תוספת.

ש: מותר לשתף רשומה בפייסבוק?
ת: אפשר לשתף אותי בכל רשת חברתית שתרצה, בתנאי שלא תחשוף/פי את שמי האמיתי. יש לי גם עמוד פייסבוק, אז אפשר לשתף רשומות משם בכיף, נוחות וקלות.

ש: אני רוצה לנהל ויכוח/תגובה/דיון אינטרנטי איתך ולהגיב לפסקאות שכתבת בפסקאות שלי ברשומה בבלוג שלי. מותר?
ת: 
נא לשאול אותי קודם על מה ולמה הרשומה. כנראה שאסכים (אלא אם מדובר בנושא שאינני רוצה להיות בקשר אליו), אבל כן תאלץ/י לקשר אל הרשומה הרלוונטית. 🙂

תגובות על: "שימוש בתכנים מהבלוג" (2)

  1. היי, אני אשמח אם תצרי איתי קשר במייל .. אני צריכה לעשות עבודה במסגרת קורס במכללה ואשמח לשאול אותך כמה דברים.

    אהבתי

התגובה מותרת לכל מין, גזע וענף!